Road Grader

Road grader, features steering, lifting and rotating blade, rear ripper, opening trunk, fake engine and pendular suspensions. Built for the contest at Setechnic.com

Grader


This road grader was built for the contest at Setechnic.com. The general rules are : under 600-parts, grader, no power functions system. The lifting and rotating of the blade are  operated by two 12t bevel gears on the rear. The working system is a worm screw on 24t with lever and ball-joint arm. The rear and front axle are pendular, the rear is connected to the V6 under the trunk with a differential. Another function is hidden in the trunk : the rear ripper. It is driven by a 12t with 20/12t gear and worm screw on 24t gear.

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Initally, the model had 615 parts, therefore I have to get rid of the excess parts in order to remain under 600 parts. That is why this grader have a lack of finishing design.

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I have created the building instructions. You can watch them by browsing my webiste or

Download the Zip Archive of building instructions of the gradder, 3mo.

Designed in 2011.

(2) Comments

    Salut, la plupart des moceurs le font parce que compte tenu de la place et du design, le moteur V6 est celui qui va le mieux. C’est très important pour des réalisations d’être aussi belles, et il y a des choses qui ne vont pas à certaines échelles si on suit exactement le modèle réel comme le 6 en ligne qui est trop fin et trop long à cette échelle. Une autre considération est que ce n’est pas parce aucune niveleuse (ou presque) n’a de V6 que ça ne peut pas exister. Il faut sortir des carcans “reproduction de l’existant” sinon on n’innove jamais. Cordialement.

    Salut Nico,
    J’ai remarqué que toi et pas mal d’autres mettez des moteurs V6 dans vos engins de TP ou autres,mais pourquoi un moteur en V alors que les vrais ont généralement un 6 en ligne? il y a bien le manque de place en longueur mais pourquoi ne pas mettre un 3 en ligne?
    Merci de me répondre
    Arnaud

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